vineri, 24 octombrie 2008

...ca o partida de sah

de multe ori viata mea seamana cu o partida de sah. o partida in care, intotdeauna sunt intr-o situatie deficitara si trebuie sa gasesc mutarea cea mai buna! cel mai des joc cu nebunul. cu amandoi nebunii. pionii sunt doar propriile-mi piese care ma incurca. mutarile imi sunt haotice. asa au fost intotdeauna. nu am un plan de atac, merg pe intuitie si astept greseala adversarului. in liceu m-am descurcat, calul era piesa mea preferata si fentam in forma de ‘L’ orice situatie. eram un cuceritor notoriu si nu aparam nimic. apoi ca sportiv am jucat cu turnurile. direct si fara complicatii, pana in momentul in care am facut rocada, si asta a fost decisiv in pierderea lor. in viata de zi cu zi mut pionii, treapta cu treapta. niciodata nu am stiut sa-mi apar regele. regina a fost intr-o continua asteptare. cand am invatat sa joc cu EA, am pierdut-o. de-atunci nici pionii nu-i mai am toti. unul cate unul au disparut. ultimul a ramas, pe dreapta…e speranta. speranta ca intr-o zi voi sti sa fac mutarea decisive si sa-mi recasting REGINA! fara regina nu pot castiga aceasta partida. regele e inutil fara regina. doar EA poate invinge adversarul!

si astfel se naste o alta intrebare…cine e adversarul? destinul?...nu cred in destin. Dumnezeu?...ar fi dureros..pe El nu-l pot invinge niciodata. eu?...eu sunt propriul meu adversar?

Pion B-3. mutarea ta care e?

10 comentarii:

  1. Razvan daca tot ai adus vorba despre "sportul mintii" eu simt nevoia sa "marturisesc" ca nu stiu sa joc sah...doar piesele le cunosc si o parte din mutari...in rest... :)))
    Presupun ca este destul de dificil!:)

    RăspundețiȘtergere
  2. si viata e destul de dificila!
    dar din ambele poti iesi invangator :)

    RăspundețiȘtergere
  3. in jocul meu eu sunt nebunul ,regina a murit ,regele mai e inca pe tabla ,dar pioni sunt multi si inainteaza incet



    off topic sper ca nu te deranjeaza ca te-am pus in blogroll fara sa iti cer voie ,o fac acum

    RăspundețiȘtergere
  4. am dat frau liber amintirii mirosurilor ce imi definesc viata



    nu imi permit inca sa iti dau leapsa pe subiectul asata ,si sincer sa fiu nu stiu cum sa faca asta

    RăspundețiȘtergere
  5. meshuga...te rog ceva...incearca sa lasi deoparte politetea si sa fi putin mai "deschis" si mai "direct", ok?
    nu e cazul sa imi ceri voie sa ma pui in blogroll'ul tau sau sa imi multumesti ca te-am pus eu...nici sa imi ceri voie sa dezvolti un subiect sau o idee de la mine, nu se pune problema sa iti permiti sau nu sa-mi pasezi o leapsa sau alte chestii de genul asta...
    fiecare face ce doreste...suntem oameni liberi si mai mult...cititori unul pentru altul :)

    am sa accept si am sa raspund cu placere, la leapsa ta, cat de curand! :)

    numai bine!

    RăspundețiȘtergere
  6. viata nu e dificila ci viata e ca o partida de sah. cand esti mic te joci cu pioni, atunci totul e simplu, incepi sa cresti incepi sa pierzi din acei pioni... dar stii ca ti-au mai ramas piese pe care le poti muta. Usor, uosr incepi sa te lovesti de anumite lucruri grele pe care crezi ca nu vei trece peste ele, ba vei reusi incepi si muti CALul care sare ca un NEBUN de pe o patratica pe alta. In final o sa ajungi sa muncesti in TURE si cand o sa vina vremea o sa devini REGE pentru ca ti-ai ales REGINA. Important e sa stii cum sa muti piesele de sah in viata ca la finalul vietii sa poti zice tu SAH MAT timpului care s-a scurs pe langa tine.

    RăspundețiȘtergere
  7. @ razvan

    eu inca sunt incepator, si unele lucruri le fac nu din lipsa de libertate ,poate doar din politete, cand o sa te citesc mai mult o sa imi permit mai multe , pana atunci te respct si astept sa vad ce mirosuri sunt in viata ta

    RăspundețiȘtergere
  8. nice...interesante opinii despre cum vedeti voi viata in ansamblu...

    RăspundețiȘtergere
  9. viata e simpla , noi o complicam, prin emotii.

    RăspundețiȘtergere