luni, 23 iunie 2008

Liberul arbitru faulteaza!

Intr-o zi caniculara, ca asta, ce poti face? Cel mai indicat ar fi sa-ti iei prietenii sa mergi la o terasa sa bei o bere rece. Ar fi ideal. (da stiu...mi-a zis cineva ca idealul nu se atinge niciodata..oare?)

Pe strada vad foarte multi tineri imbracati la costum. Era sa uit. Azi a inceput bacul. Saraci de ei. Am trecut si eu prin asta exact acum un an. Deja mi se pare o gluma. Dar cine sunt eu sa comentez chestia asta? Ei trebuie sa invete si gata! Noi, astia ’mai copti’ ne-am facut datoria!
In alta parte, intr-o intersectie un batranel cerseste. Nu-l văd în fiecare zi. Are vreo 70 de ani, poate chiar şi mai bine. Merge în baston şi se opreşte în dreptul fiecarei masini şi cerşeşte. Nu cred că face asta din plăcere sau pentru că vrea să se îmbogăţească. Ochii lui spun o poveste tristă. Toropit de caldura am încercat să-mi imaginez motivul pentru care iese în stradă. Poate că e înainte de pensie, aia mică pe care o are; poate că soţia lui e bolnavă şi că nu-i ajung banii de medicamente; poate că nici copiii lui nu au bani să-i ajute sau poate că nu vor…poate nici nu are copii...poate… Poate mi-e teama să aflu povestea lui. Sunt lucruri în viaţă care te schimbă la 180 de grade. Sunt emoţii care te cuprind, iar barba începe să-ţi tremure şi lacrimile se proptesc pe pleoapa de jos. Te uiţi cum alţii nu au grijă de apropiaţi, iar tu, uneleori simti ca dacă ai putea i-ai lua în braţe şi nu le-ai mai da drumul.
Uneleori, viaţa e nedreaptă. Dumnezeu e selectiv, iar liberul arbitru faultează!

Ce spuneam de berea aia rece?
Hai noroc!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu